BYTEN OCH RETURER

VI PÅ ZARELLA ÄR MÅNA OM VÅRA KUNDER OCH VI JOBBAR STÄNDIGT MED ATT FÖRBÄTTRA DIN UPPLEVELSE NÄR DU VALT ATT HANDLA HOS OSS. HÄR FINNER DU ALL INFORMATION SOM GÄLLER VID RETURER, BYTEN OCH REKLAMATIONER AV VAROR SOM ÄR KÖPTA PÅ ZARELLA.SE – DU KAN VÄNDA DIG TILL VÅRA BUTIKER ELLER RETURNERA TILL E-HANDELSLAGRET.
POLICY FÖR ÖPPET KÖP, BYTEN & ÅNGERRÄTT

 

POLICY FÖR ÖPPET KÖP, BYTEN & ÅNGERRÄTT

För dina inköp gäller bytesrätt, öppet köp i 30 dagar och ångerrätt, från den dag du mottagit ditt paket.

Varorna får gärna provas, med undantag för varor i förpackning, samt varor försedda med plombering.

Öppet köp och ångerrätt gäller förutsatt att varan returneras oanvänd i originalförpackning, i oskadat skick och med alla etiketter samt hygienskydd kvar på varan.

RETUR TILL E-HANDELSLAGRET

Du kan även returnera varan genom att skicka tillbaka den till Zarella e-handelslager. Byten kan för närvarande inte hanteras av Zarella e-handelslager. Önskar du byta vara/färg/storlek får du istället returnera din vara och göra ett nytt köp.
Gör så här:

  • Förpacka varan väl (gärna i original-emballage). Du som kund ansvarar för att varorna packas så att de tål hantering i frakten till lagret.
  • Fäst den förbetalda returadresslappen som medföljt varan ovanpå den gamla adressetiketten
  • Lämna in paketet till ditt närmsta DHL-ombud

Vid stora kampanjer såsom rea, kan det ta längre tid i returhanteringen. När vi har mottagit ditt paket krediterar vi varorna på din faktura.

 

REKLAMATIONER

Zarella undersöker varje vara noggrant innan den skickas till dig. Skulle varan trots detta ändå vara felaktig när den anländer till dig, åtar sig Zarellaatt i händelse av retur stå för fraktkostnaderna. Om du som kund önskar göra gällande fel i beställd vara så ska du så snart som möjligt efter att felet upptäckts kontakta Zarella Kundservice på telefonnummer 031 00 00 eller kundservice@zarella.se
Skulle du i efterhand behöva reklamera en vara är det enklaste sättet att vända sig till någon av Zarellas butiker. Reklamation kan också ske genom att den felaktiga varan skickas till vårt e-handelslager. Kontakta Zarellas Kundservice så hjälper vi dig!

När vi mottagit varan och godkänt reklamationen kan du välja om du vill ha en ny identisk vara eller om du vill ha tillbaka pengarna tillbaka.

Notera att vid reklamation i butik, återförs pengarna alltid via Klarna. Zarella får inte ge ut kontanter eller pengar åter på kort vid Klarna-köp.

Vi reserverar oss för att vid nollsaldo inte erbjuda en ny produkt vid reklamation. Skulle en tvist uppstå så hänvisar vi till Allmänna reklamationsnämnden. Zarella följer alltid nämndens rekommendationer.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

 

Paketet som inte hämtas ut inom 14 dagar skickas automatiskt tillbaka till Zarella e-handelslager. Om du inte hämtar ut ditt paket får du betala en hanteringskostnad för outlöst paket om totalt 150 kronor. Denna hanteringskostnad motsvarar de fraktkostnader och administrationshantering som det har orsakat oss att skicka ut ditt beställda paket samt mottagit det i retur till vårt e-handelslager.