BESTÄLLNING OCH LEVERANS

Dina varor levereras normalt inom 1–4 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad och med det leveranssätt som du har valt (fn kan du välja varubrev med Postnord, DHL ombud och Budbee hemleverans). Leverans sker måndag till fredag med undantag för nationella helgdagar. Om du har valt hemkörning via Budbee kan du även i större städer också få leverans på söndagar. Vid större kampanjer eller vid REA kan leveranstiden öka något.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

När du slutfört en beställning får du en orderbekräftelse per e-post. Om du inte mottagit en orderbekräftelse, meddela info@zarella.se så skickar vi bekräftelsen på nytt. Orderbekräftelsen gäller som kvitto vid retur i butik.

 

LEVERANSBEKRÄFTELSE OCH AVISERING

När varorna skickas från vårt e-handelslager får du en leveransbekräftelse per e-post. Där finner du instruktioner om hur du kan spåra ditt paket.
Leverans till DHL:s utlämningsställe aviseras per sms. Budbee sms:ar information om leveranstid för ditt paket.

 

DELLEVERANSER

Zarella använder sig inte av delleveranser om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och de varor vi inte kan leverera stryks från din order

 

FRAKTKOSTNAD

Just nu erbjuder vi fri frakt vid köp över 299 kr när du väljer varubrev Postnord eller DHL ombud. Returnera kostnadsfritt. Läs mer om byten och returer här.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Paketet som inte hämtas ut inom 14 dagar skickas automatiskt tillbaka till Zarella e-handelslager. Om du inte hämtar ut ditt paket får du betala en hanteringskostnad för outlöst paket om totalt 150 kronor. Denna hanteringskostnad motsvarar de fraktkostnader och administrationshantering som det har orsakat oss att skicka ut ditt beställda paket samt mottagit det i retur till vårt e-handelslager.

UTLÄMNINGSSTÄLLE

Transportören ansvarar för ditt paket när det har lämnat vårt lager. Har paketet kommit fel, vänligen kontakta transportören direkt.